Valamennyi kormányhivatalon belüli és a más államigazgatási szervek közötti ügyintézés folyamatát, másrészt az egységes területi államigazgatás optimalizált és elektronikus ügyintézés fejlesztését eredményezték a 2023 júniusában lezáruló informatikai fejlesztések.

A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00032 azonosítószámú, „EKEIDR Egységes irat- és folyamatkezelő rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése”, valamint a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00045 azonosítószámú, „Területi államigazgatás egységes működését támogató rendszerfejlesztések” című kiemelt projektek, amelyek zárórendezvényének 2023. június 29-én, a Fővárosi Kormányhivatal adott otthont.

– A kormány egy hatalmas léptékű közigazgatási reformba kezdett a 2010-es években, amelynek a 2011-ben megalakult kormányhivatali rendszer volt az egyik első lépése – emlékeztetett a projekt zárórendezvényén dr. György István, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára. Azt ezt követő, az épített környezetre, tehát az épületek megújítására, új kormányablakok megnyitására összpontosító fejlesztések közben indultak azok az informatikai fejlesztések, amelyek most zárulnak le. Az államtitkár emlékeztetett: az EKEIDR fejlesztés egységes központi elektronikus dokumentumkezelő rendszert vezetett be valamennyi kormányhivatalban, amely sikeresen működik. 

– Az emberek gyors, precíz, egyszerű és szakszerű ügyintézést várnak el a kormányhivataltól. Ennek az elvárásnak megfelelve valósult meg most ez a két projekt, amelyeknek köszönhetően folyamatosan nő az ügyfélkapun, kényelmesen intézhető ügyek száma, ami jelenleg 234 – hangsúlyozta dr. Sára Botond főispán. Hozzátette: a családtámogató és gazdaságvédelmi intézkedések is a folyamatosan fejlődő közigazgatáson keresztül jutnak el az emberekhez és vállalkozásokhoz. A 80% feletti ügyfél-elégedettség is alátámasztja a jó irányt – mondta.

szöveg forrása: kormanyhivatalok.hu, fotó forrása: kecskemet.hu

Hirdetések

legfrissebb híreink